"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

onsdag 16 december 2020

Stugmys, ryggskott och fågeltäljning

 
Åkte ju på ryggskott, efter att ha spelat pingis med syrran förra veckan så jag har haft fullt sjå med att klä mej och ta mej upp från sittande läge. Inte helt bra ännu, men bättre iallafall och det bästa när man har ont i ryggen är ju att röra på sej, så det har blivit många skogspromenader med hundarna och däremellan har jag bara stugmyst och täljt en massa träfåglar. 


 
Hade egentligen tänkt sova ute en natt, det var ju så länge sen nu, men det gick ju bort pga ryggen, så det kanske får bli av till helgen istället. Vill gärna få till en natt i december, men har ingen direkt panik att det måste bli av. Vet att jag kommer att hinna med många fina utenätter i framtiden ändå :D


falusvart stuga
Home sweet Home

Iver står i fönstret och håller koll :D


Morakniv tälja
Täljverkstan

Iver myser i soffan <3

Kungen

Iver (den odågan) var dock inte särskilt populär på söndagen, då han lyckats bita av kablarna till datorn (på sex ställen) plattången och tvn! Inte första gången det hände heller grrr. Både farligt och så jäkla onödigt! Han har alltid varit en liten tuggare så han har förståss tillgång till både ben och leksaker, så frågan är ju hur man ska få han att sluta med de här dumheterna att ge sej på sladdar...
 
Svårt att gillra en fälla, då man aldrig vet när det ska hända nästa gång...


Skogspromenad vid Hinnsjön

Två orrar i topp

Vackert i dimman


Några av mina träfåglar i björk

furu inredning

tälja fåglar
 Flocken
 
Det är ju väldigt roligt att tälja och totalt har jag gjort ca 40 fåglar (!)  Många har jag behållt själv och några har jag gett bort i present. Har dock en plan om att börja sälja dem, så nu gjorde jag 15 stycken på raken. Till följd att jag har gaaanska så ont i ena tummen och handleden nu! :D
 


På lördagkväll kom maken efter jobbet och då hade vi tänkt åka ner och bada och basta nere vid sjön, men då det regnade så blev det bastu hemmavid istället. Såå skönt med värmen för en ond rygg. :D
 
 
Maken överraskade dessutom med en present! En stugmysar-pyjamas <3
 
Vinteridylliskt i "våran" skog <3



2 kommentarer:

  1. När min D var liten valp var det också ett tuggande på saker, bland annat elsladdar i tyg. Jag fick rådet att stryka på ättika och det funkade faktiskt. (Plus ett rytande utan dess like när en väl kom på henne att tugga...)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tina: Tack så mycket för tipset, det ska vi testa! :)

      Radera

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3