"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

fredag 18 december 2020

Ett tillskott i samlingen- kranium av hare

 
Häromveckan när jag lade ut ett inlägg från vår inredning i stugan så var det ju även några bilder på min samling av fågel och djurskallar som jag gjort iordning.  Ställde då frågan om någon eventuellt hade nån räv, hare eller grävling på lut och fick till min glädje tag på en nyskjuten hare av en snäll läsare :D

Tusen tack än en gång! Har nu kokat skallen, så nu pryder även den en plats i mitt lilla tittskåp!

-Tillsammans med bävern, ekorren, tjädern svanen och orren.


Kranium av hare- Nosvingarna ska sättas tillbaka och sen ska den även blekas en aning

 
PS. Förstår att vissa kanske tycker att det är lite äckligt att ta vara och samla på skallar av olika djur, men eftersom det är en av mina hobbysar så väljer jag att lägga ut bilder av dem ändå. Det kan ju alltid finnas en och annan som tycker att det är intressant :DS

- och skulle någon eventuellt ha en grävling, räv, skata eller kråka mm så hör gärna av er till mej!



 

2 kommentarer:

  1. Så absolutt interessant! Jeg har også funnet noe slikt på tur, et gevir og et par kranier med tenner, kraniene er lagt på seng av mose i en glassboks. Men jeg er usikker hva slags dyr..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Monique: Vad kul att höra att det är fler än mej som gillar såna här grejer :)
      Alltid spännande när man hittar olika fynd i naturen.

      Radera

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3