"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

onsdag 14 april 2021

Uppskjuten fjälltur

 
Den här veckan är sedan länge markerad med FJÄLLTUR i kalendern och jag hade tänkt mej en fyradagarstur med pulka och tält i Västerbottenfjällen. En tur jag längtat efter länge! Har förståss hela tiden varit medveten om att det kanske inte blir något pga av pandemin, men tänkte samtidigt att det inte kan vara nån fara då jag inte kommer att träffa några andra människor....

Men då läget är så pass ansträngt just nu och råden är att avstå att resa, så väljer jag att stryka min planerade fjälltur. Det känns helt enkelt inte bra att åka iväg under rådande omständigheter.

-Trist, men fjällen finns ju kvar och väntar på mej! Kanske kan det bli en tur i maj istället...? <3


På tur i Vålådalsfjällen 2019


-Hade ju varit för härligt att avsluta den här skidsäsongen med en fjälltur med tält och pulka, men det kommer ju fler tillfällen, när allt lugnat ner sej och återgår till det vanliga igen. Men längtan efter fjällen är verkligen stark i hjärtat nu. Vyerna, vidderna, fjälluften och känslan av frihet. <3

 
Livet! <3

Teresia vid Lill-Stendalsfjället




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3