"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

lördag 10 april 2021

Utflykt till Storstensgrottorna

 
Idag blev det en eftermiddagstur till ett av barnens absoluta favoritställen när de var små. Alltid när man frågade var de ville, så var svaret Stor-Sten! och det förstår jag för det är ju riktigt spännande att klättra och krypa i alla de små grottgångar som finns under det stora stenblocket.

Har många gånger tänkt att det vore det perfekta stället för en grottövernattning, men det är nåt med platsen som gör att jag tycker att det känns lite för kusligt att vistas där ensam och nattetid...
 
Annars har jag ju inget emot att sova i en grotta :D


Lördagsutflykt till Stor-Stensgrottorna

Stor-Sten

Alltid spännande med grottor och skrevor




Lite trångt att ta sej igenom på sina ställen :D





Riktigt mäktiga stenblock!

Varm choklad med mini-marshmallows <3




Mysigt fikaställe


Så härligt med barmark i skogen igen-om än bara fläckvis

 
-För hur mycket jag än älskar vintern, så känner jag mej faktiskt ganska nöjd för i år. Ska bara njuta av en sista flerdagarstur på skidor, men sen så är jag riktigt redo för en ny årstid :D



1 kommentar:

  1. Hi Susanne,
    These huge blocks of stone are very impressive. Many people have got the idea that the north of Europe is getting flatter and flatter the more you go north. A clear mistake. It doesn't surprise me that there still is snow but I don't mind that it has disappeared in the Netherlands.
    Greetings, Kees

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3