"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

måndag 26 april 2021

Min första havsöring!

 
Efter en kall och blåsig helg med stugmys, viltspaning och bad i både bäcken och i sjön, så fick vi njuta av sol och värme idag igen. Åkte ut till havs för att än en gång prova lyckan på öringarna och till min stora glädje så fick jag äntligen dra upp en! Helt fantastiskt! :D

Det blev dock lite tumultartat då jag skulle veva in den för Iver blev helt galen då han såg fisken och trasslade in sej i kopplet runt mina ben så jag flög huvudstupa ner i backen haha. Vilken syn.


Lyckat havsfiske!



Gubben hade också en på kroken, men den släppte..

Grabbarna <3


Varmt och härligt i solen <3

Min första havsöring!

Den fick dock simma tillbaka i havet, då minimåttet är 50 cm och den här var ca 35 



havsöring örnsköldsvik

Nöjd fiskare :D

Blåsippor <3



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3