"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

måndag 29 mars 2021

Planering för fjälltur

 
Sitter och planerar så smått inför fjälltur i mitten av april, då jag tänkte ge mej ut på en fyrdagars med pulka och skidor. Har inte riktigt bestämt var det blir, men det lutar antingen åt området kring Rissjön, Kittelfjäll eller Durrenskalet, Tjåkkele i Klimpfjäll. Jag har ju gått på flera stugturer på vårvinterfjäll genom åren, men nu är det dags att jag kommer mej iväg på en lite mer äventyrligare fjälltur.
 
-Inspireras och imponeras så enormt av alla vita bandare som tar sej de 130 milen från Grövelsjön till Treriksröset och jag drömmer själv om att göra nån liknande långtur nångång. Känner dock att jag behöver mer erfarenhet från vinterfjäll och då är ju det här ett steg i rätt riktning :D


 
 
Tidigare skidturer på vinterfjäll;
 
 
Vårvintern 2020 hade vi planerat ännu en stugtur i Jämtland, men eftersom STF stugorna stängde pga coronan så blev det en vandringstur mellan Fjärdbotten-Gavik längs Höga Kustenleden istället. 
 
-Inte helt fel det heller! :D
 
I år tänker jag dock att fjällturen blir av eftersom jag ska tälta på egen hand= coronasäkert. Men om inte så får det väl återigen bli nån vandring här hemma omkring. Fjällen finns ju alltid kvar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3