"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

söndag 4 april 2021

Påskövernattning vid kusten

 
Firade långfredagen ute vid kusten med hängmatteövernattning i det vackra vädret. Friska vindar, men då det var frånlandsvind så var det riktigt lugnt och skönt ut mot havet. Som oftast ute vid kusten, var det svårt att hitta lämpliga träd med tillräckligt avstånd och tjocklek att sätta upp hängmattan i. Men till slut så fick jag upp den iallafall. Resultatet blev väl sisådär, men helt ok ändå!
 
-och jag fick en helt underbar kväll med eldmys, pepprig tonfiskpaj, lite rosevin och påskägg <3
 
 

Min plats vid havet

Nog är det en underbar tid vi har nu. När allt väcks till liv igen och alla fåglarna återvänder. Ute till havs hördes trumpetande svanar, skränande måsar och det härliga ljudet av flygande knipor. 
 
-Älskar att sova ute den här tiden på året!



Påskgötta <3

Hallon-lakritsklubbor, saltsura ferrarisar och filidutter Mmmm....


Middagsdax

Pepprig tonfiskpaj med skal av kornmjöl

Av misstag blandade jag i kornmjöl i pajdegen, tillsatte lite vetemjöl i efterhand och det blev nog det godaste skalet jag ätit. Så mycket mer smak. Fyllningen för den som undrar är bara tonfisk, cremefraiche, ägg, salt, svartpeppar, citronpeppar och chiliflakes med lite riven ost uppepå. :D
 


 Fin kväll vid havet


Ticket to the moon


Lite småkyligt på kvällen


"Gomararn om mörna sa tuppen at hörna" :D

Vaknade precis då solen gick upp och jag kunde höra hur orrarna kacklade i skogsdungen bakom. Det finns inget bättre än att vakna upp i och med naturen! Natten hade varit lite småkall, frös mestadels om fötterna, men på morgonen var dunsäcken varm och skön. Låg bara och njöt i solen och somnade om nån timme, innan det var dags för frukost och hemfärd.

-Övervägde att stanna en natt till och fick godkänt av maken, men då jag bara tagit med mat för ett dygn, så blev det att jag for hem ändå. Till nästa gång ska jag planera det bättre dock :D


Frukoststund


 
 -som vanligt blev det ju en film också :D

Hade filmat 37 minuter sammanlagt, så det var lite jobb att reducera ner det till fem haha. Men det är ju ingen som orkar kolla på mer än nån minut så det är bättre att hålla dem korta har jag insett. Är nog skillnad om man pratar och berättar något, men så långt har jag inte kommit ännu. Så håll till godo!

Här kommer mitt dygn på fem minuter ↓




1 kommentar:

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3