"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

torsdag 11 mars 2021

Mozarellapasta med citron och småtomater

 
Pasta med mozzarella, citron, rödlök och körsbärstomater

En av mina favoriträtter! Såväl inne som utomhus <3
 
 
Recept: 
 
2 citroner
1 rödlök
olja
1 1/2 buljongtärning
2  pkt Mozarella
1 frp körsbärstomater
Spagetti


Koka spagetti. Fräs finhackad lök i olja, riv över citronskal och citronsaft. Tillsätt lite vatten och buljongtärning som får koka ihop. Lägg i halverade coctailtomater, rör ner pastan och blanda till sist ner strimlad mozarellaost och låt allt bli genomvarmt. Klart! Ät och njut :D

-När jag gjort denna rätt ute, så har jag förberett alla ingridienser hemma och bara stekt ihop på Muurikkan, som här på en vinterutflykt till Sandlågan. (Upptäckte att jag ändrat lite i receptet, men det är så här jag gör nu iallafall och det blir ju mer smak med mer citron och buljong).



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3