"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

onsdag 17 februari 2021

Kikärtsbiffar, rödkålssallad och fetaröra

 

Nån gång i veckan äter vi vegetariskt och just nu är kikärtbiffar bland det godaste jag kan äta! Brukar servera dem med rödkålssallad och fetaoströra och det passar så himla bra! Mmmmm....  Kan äta det i flera dagar efter varann, brukar göra en sats och äta det till lunch när jag precis som nu jobbar natt :D

Tänker mej att det måste smaka toppen på glödkakor också, som en wrap och det är något jag måste testa på nån utflykt framöver! Ska bara baka gahkku först. Just nu står en havrebrödsdeg på jäsning :D

-och igår blev det påfyllning av Dadelbollar. Måste alltid finnas i frysen :D

Kikärtsbiffar:

6-8 stycken
 
I frp kikärter (sköljes)
2 ägg
1 liten hackad röd lök
Spiskummin
vitlökspulver
chiliflakes
svartpeppar och salt
Majsmjöl
ströbröd

Krydda efter smak och som vanligt höftar jag när jag bakar och lagar mat, så jag har inga exakta mängder, men jag brukar bara strö över en liten mängd ströbröd och majsmjöl så att smeten inte blir för lös. Klicka ut i varm panna och stek i olja, några minuter på varje sida.


Rödkålssallad:

Strimlad rödkål
vinäger
olja
en dutt socker
salt och peppar

Fetaröra:

Fetaost
Creme fraiche
salt och peppar
ev oregano

Smaklig måltid! <3
 
 -Själv längtar jag redan till imorrn när jag ska käka det igen! ;D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3