"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

torsdag 11 februari 2021

Vårvintrig skidtur på Orrmyren

 
Strålande väder och skidtur även idag! Det gäller ju att passa på när man bjuds på så här fina vinterdagar. Termometern visade på 18 minus på morgonen, så vi hade klätt oss ordentligt, men när vi kom ut strax före elva så var det bara runt tio grader. Isande vind som bet ordentligt i kinderna till en början, men vi blev snabbt varma i kläderna och fick till och med öppna upp jackorna då vi gick i lä. 
 
-Nästan som en vårvinterdag och helt underbart! 
 
 
 Vårvintrig skidtur på "Orrmyren"
 
Blev väldigt sugen på att fara ut och tälta, så efter att vi varit och ätit lunch hos Teresia, så hade jag tänkt åka hem och packa för en utenatt här på myren. Ett av mina favoritställen som jag spenderat mååånga nätter på genom åren. Det blev dock ändrade planer, då maken behöver bilen för att åka till Umeå och titta på en ny andrabil tidigt imorgon... 
 
-Så typiskt när man äntligen fick lite feeling, men det kommer ju fler tillfällen!



Härlig snö och väldigt bra bärighet idag!


Så underbar terräng med långsträckt myrmark och gles tallskog

Spår efter orre i snön

Väldigt vältrampat på orrarnas spelplats!

 
Här har jag bevittnat otaliga orrspel och ända sedan 2011 har jag haft minst en övernattning per år här på myren. Det är verkligen ett häftigt skådespel som hör vårvintern till!


Livet på en pinne! eller rättare sagt -två pinnar hehe



-"De som inte gillar vinter och snö, kan ju inte ha testat att åka turskidor!" :D
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3