"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

söndag 5 april 2020

Fågel och viltspaningskvällar


I fredags eftermiddag åkte jag ut till Ström, för att kolla efter forsärlan igen, men den hade precis flugit iväg då jag kom och jag for vidare och tog en promenad med Najo vid Höglandssjön. Sen när maken kom hem från jobbet och ville ut och dricka kaffe nånstans, så hamnade vi där i Ström igen. Mest av en slump (men det kan även ha varit lappugglan som lockade ...)

-Ingen uggla dock, men en fin kväll med härliga speglingar i ån och två trumpetande kanadagäss.


Fågel och viltspaning

 Förmiddagsbild på Strömsån

 Två kocketerande kanadagäss i skymningen




 Vackra speglingar





Kvällsbild över Strömsån i solnedgången


...på lördagen blev det en skidtur till Väster-Genesviken, i fortsatt vackert väder, men isande västvindar. Tog en liten fika i en skogsglänta innan det var dags att åka hem och fixa middag. Sen var Nils och flickvännen sugen på utflykt så det blev ännu en kvällstur längs vägarna.

-Spanade efter både fågel och vilt och hamnade till sist ute vid Skeppsmalen. Barnas favoritställe!


 En flock rådjur i kvällsolen

 Så fina! <3

 Väldigt lik en känguru, tycker jag :D

 Vackra lador


Tycker alltid att det är så härligt att åka ut längs vägarna och spana efter vilt den här tiden på året. Man vet ju aldrig vad man får se! och snart är det väl dags att åka ut och kolla efter björn igen, de borde ju börja vakna till liv inom kort. Har fått se två stycken, men aldrig fått nån på bild och det är ju drömmen!


Skags udde
 Lilla Skagsfyren

Skeppsmalen
 Isande kallt vid havet


-Knäppte bilden på sonen samtidigt som jag gastade och skrek Gå därifrååååååån!!! Tokskallen...


Fyren

...och idag blev det en skön söndagspromenad vid Veckefjärden med syrran och lille Algot. Hittade årets första tussilago och hade det härligt i solen. Känslan av att jag borde fara och åka skidor var svår att skaka av mej, men trots att jag verkligen älskar vintern, så känner jag mej färdig med den för iår.

-Nu vill jag bara ha vår och barmark. :D


Se även;



1 kommentar:

  1. Hi Susanne,
    The nature is beautiful as always. It is good to see the winter slowly but surely disappearing. It is great how relaxed the roes are behaving. Beautiful pictures.
    Greetings, Kees

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3