"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

fredag 17 april 2020

Älskade fjällungar!


Fjällunch <3


Alltså, jag får rakt ont i hjärtat när jag tittar på gamla bilder eller tänker tillbaka på när barnen var små. Älskade gullungar! Jag trodde på nåt underligt vis att jag skulle ha dem för alltid. Och det har jag förståss. Men det är ju inte riktigt samma sak när de blir vuxna. Även om kärleken är lika stor!

-Jag har dessutom sån tur att jag kan räkna mina vuxna barn till mina bästa vänner och vi delar samma intressen och syn på livet. Men jag kan ända sakna tiden när de var små. En tid som aldrig kommer tillbaka, för de små barnen är verkligen bara till låns för en stund...

Sen växer de upp och blir som sej bör egna människor, vilket kan vara svårt att förstå när man är mitt uppe i småbarnsåldern. Men det går verkligen mycket fortare än man tror och det gäller att ta vara på tiden så gott man kan, även om det inte är solsken och glada miner hela tiden.

-Jag är så otroligt glad att vi spenderat så mycket tid ute i naturen med våra barn och även om det är en tid då de kanske inte är lika intresserad av att hänga med ut, så finns ju allt det man gjort under uppväxten kvar inom dem, vilket högst sannolikt kommer att prägla deras framtida liv...

Många fina minnen. Som värmer i hjärtat. ♡

-och även om barnen inte längre är små, så har vi förståss
mycket mer att se fram emot tillsammans i livet.


Vår underbara tältplats, som vi haft på samma ställe i flera år

William- funderar som alltid på hur han ska komma upp på högsta toppen


 En som täljer och en som har nåt bus på gång :D


 Glada och spralliga bröder!

Vårt hem på fjället #Tentipi

Slurp! :D

Små vandrare

Spanar efter renar, fjällräv och fåglar...

Njuter av livet på en fjälltopp :D

Världens bästa lekplats

Fjällgötta


Kul med fjällcykling


 Med tandborsten i högsta hugg <3


Härliga bad i fjällbäckarna!

Mammas pojkar <3


Ja, det var en blandad kompott från några av våra härliga tältturer i fjälls. Med yngsta sönerna, som också är mer eller mindre vuxna nu. Skönt det också, även om det innebär en hel del oro mellan varven, med det tuffa klimatet som ofta råder bland ungdomar idag. Små barn små bekymmer, stora barn stora bekymmer osv och vi har ju några år kvar innan man helt kan pusta ut. Men det hör väl livet till

-precis som jag tror att saknaden efter dom små barnen alltid kommer att finnas där. <3

Men, jag kommer säkert att få en massa barnbarn, har ju ett redan, så helt utan blir man ju inte :D



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3