"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

onsdag 19 oktober 2022

Stugmys och höstutflykter

 
Dagarna rullar på och som vanligt tillbringas all ledig tid i stugan. Det är ju där vi är hemma. Huset är än så länge en bra bas när vi jobbar, men annars så känns det som ett färdigt kapitel och en försäljning närmar sej sakta men säkert. Det känns så otroligt befriande! Vi har trivts i många år, men nu har det gjort sitt. Var sak har sin tid <3

 

Som jag skrivit tidigare så har vi ju en del att fixa innan en permanent flytt till stugan, toa, dusch och tvättstuga står näst på att göra listan och det ska byggas till ett sovrum samt sovstuga till barnen. Men det närmar sej! Vi har fått draget vatten från egen brunn in till köket och nu i veckan har fibret komit till byn! 


Hem ljuva hem <3

På väg till bäcken för ett upppiggande kallbad!

 
-Älskar för övrigt mina Bekina gummistövlar! Sköna, lätta och varma. 
Har dom på mej jämt och ständigt :D



Utemiddag med Oliver

Uppstekt potatis med älgbiffar <3


Kvällsmys med gubben -i väntan på middag och bad å bastu vid sjön

Sesamknäcke med havssalt- såå himla goda!

Kylig och uppfriskande utflykt till Stor-Degersjön

 
Trodde nästan vi skulle få snö där de lite kyligare dagarna och det kanske inte är så långt borta. Förra året kom snön den 15 oktober och även om jag vill hinna njuta lite mer av hösten, så kan man ju bara  inte låta bil att längta till vintern. 
 
I år ska det åkas en massa skidor och vintertältas!


Sugen vovve


Ljuvliga trattkantareller
 
Har plockat en hel del kantareller. De gula har jag testat att lägga in i 1-2-3 lag med chili och ingefära och det var inte så tokigt alls, även om jag föredrar torkade trattkantareller i grytor och soppor.

Så fint med spångar! Men de är förädiskt hala när det är blött ute...


Solig och njutbar dag vid Gvalsjön

 
Så det var lite av de dagar som gått. Efter mitt långa foto och blogguppehåll så glömmer jag ofta bort att ta kameran med mej, men lite bilder har det ju blivit iallafall. Tror det kommer att kännas roligare nu när man kan göra blogginlägg på plats i stugan, det är ju annars lätt att man kommer av sej när det gått en tid :D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3