"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

söndag 2 oktober 2022

Tarpövernattning vid skogsjö

 
Första utenatten på över ett år! Ja efter att ha dragits med diskbråck och sorkfeber så var det äntligen dags att komma ut på övernattningsäventyr igen. Ryggsäcken var betydligt tyngre att bära än jag minns och kroppen fick slita minsann, men ack så underbart! :D 
 
 

 
Jag tycker inte att jag hade några onödiga grejer med mej, men jag har nog tappat lite rutin på att packa. Ramlade bokstavligen rakt bakåt när jag satte på mej ryggsäcken och låg där och sprattlade som en sköldpadda med benen i vädret haha. Synd nog, eller var det kanske tur, så hade jag inte startat kameran för filmning...
 
 
 
Det tog sin lilla stund innan jag fått upp tarpen och jag testade lite olika modeller innan jag var nöjd, men till slut så fick jag till ett mysigt litet krypin :D
 
...och för den som är intresserad så är det en DD Tarp XL  Mycket nöjd med den!
 

Kungen

 
Jag gick inte särskilt långt, men det var fullkomligt tillräckligt för en otränad ryggsäcksbärare, (jag hade ju en påse ved i ena handen också) och jag tänkte på alla vandringar jag gjort med dagsetapper på 1,5-2,5 mil och ca 20 kilo på ryggen. Inte för att det var direkt enkelt då heller, men det går ju inte alls att jämföra med nuvarande kondition och styrka. Undra om jag nånsin kommer att komma i sån form igen....
 
Nämen pepp, pepp! Det är väl klart jag ska! Bara ut å börja träna igen...

-På måndag! :D



Livet!
 
Det blev en del spring fram och tillbaka eftersom jag filmade och det är ju väldigt bra, men jag hann ju förståss sitta ner och bara njuta också. Så himla vackra färger i naturen nu och härligt sval luft. Hösten är ju bara helt underbar. Alldeles intill höll några storskrakehonor på och plaskade inne i vassen och en ekorrre skuttade glatt mellan träd till träd, medans korpen kraxade i skyn.



Vårat mysiga lilla krypin

 
Hade faktiskt förväntat lite regn men det fina vädret höll i sej ända tills nästa dag då det var dags att vända hemåt igen. Hemma hade det visst regnat hela kvällen! Så jag hade verkligen tur, även om jag gillar regnväder också.
 

Fetaost å tomater i folie- Enkelt å gott :D

 
Fikade tunnbröd och makrill när jag kom fram och sen på kvällen gjorde jag tomater och fetaost i folie på elden. Det blev snabbt kyligare så fort mörkret kom och redan klockan åtta låg jag till kojs. Låg och tittade på stjärnorna på himlen och lyssnade till vågorna och alla andra ljud runtomkring.
 
Jag hade förväntat mej att Iver skulle morra och skälla under natten, då han alltid gör det vid alla möjliga ljud, men han skötte sej exemplariskt och låg vid min sida hela natten! Helt otroligt, för han är ju inte alls så van som Najo var vid att sova ute. Så han får absolut följa med fler gånger <3
 


 


1 kommentar:

  1. Hi Susanne,
    You have had a tough year so far. Fortunately you are on the way back again. I have read and seen both of your reports and pictures so I have a good impression what you have been through. And surprisingly quite a bit of wildlife too, even a bear!
    Of course it will take some time before you are in good condition again, but you already have made quite a bit of progress. Step by step your condition will improve as long as you are patient enough.
    Greetings, Kees

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3