"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

torsdag 20 oktober 2022

Höstövernattning i Tentipin

 
Så blev det en utenatt igen! Har ju mååånga att ta igen efter mitt långa uppehåll :D
 
Nämen skämt å sido, det känns så otroligt skönt att få komma mej ut och sova i naturen igen. Ryggen verkar klara det bra, även om det fattas en hel del styrka och kondition. Men nu när jag kommit igång igen så kan det ju bara bli bättre.
 
 
Min tältplats vid en skogsmyr

Det var övervägande regn under dagen och natten och jag älskar verkligen att sova ute när regnet smattrar mot tältduken! Men jag hade sån tur och fick uppehåll precis i lagom tid för en kvällsbrasa. 

Sen blev det tältmys med Iver för hela slanten. Fick återkommande besök av en vit (krabb?)spindel, som dessutom lyckades göra mej lite skärrad när den överraskade mej mitt i filmningen haha. Är inte direkt rädd för spindlar, men jag är väl inte storförtjust i dem heller. Tycker de är lite läskiga... :D


MIN plats i skogen

Tentipi Zirkon 5

 

Det var bara några grader under kvällen och natten, så jag eldade i HeatPalen en stund innan jag skulle sova och gu vilken govärme jag fick. Nästan lite saunakänsla där ett tag. Sov sen gott hela natten och än en gång skötte sej Iver exemplariskt. Inget gnäll och ingen rymning, utan han höll sej snällt bredvid hela tiden.

 
Det blev tyvärr inte många bilder under kvällen, men en film fick jag till iallafall! :D

 

 

 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3