"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

tisdag 18 februari 2020

Tältnatt med morgonspelande orrar


Igår eftermiddag packades ryggsäcken för en natt i det fria. Det gäller ju att passa på, när andan faller på och inte minst när tillfälle ges. Det hade hunnit bli mörkt när jag kom ut, men snart var tältet på plats och elden igång. Aaaa så härligt det är när man får komma sej ut på det här viset!

-Känner direkt hur jag fylls av välbefinnande och en massa välbehövlig energi.




Längtar tills jag kan fara ut flera nätter i sträck. Tiden har inte riktigt funnits för det på sistone, men förhoppningsvis får jag till en flerdagarstur här framöver vårvintern. Med skidor. tält och pulka!




 I väntan på kvällsmat


Till kvällsmat blev det tomater och fetaost i foliepaket och det hann precis bli färdigt när det började regna, så det blev till att snabbt hoppa in i tältet och ner i sovsäcken. Låg och lyssnade på vinden och regndropparna mot tältduken och det dröjde inte länge förrän jag somnade gott.

-Vaknade inte förrän på morgonen av ett välbekant ljud :D


 Spelande orrar

Kikade försiktigt ut från tältet och kunde se hur ett tjugotal spelande orrar samlats ute på myren och i träden bakom tältet satt nästan lika många i topp. En lika härlig syn varje gång :D



Hade en hel del träd i vägen, så det gick inte så bra att fota, men jag har tagit så många bilder av orrspel tidigare, så det gjorde inget. Kröp tillbaka ner i sovsäcken igen, glad över att ha fått se dem :D


 Frukost på säng

Hembakade Glödkakor och oboy

 Upp och hoppa! i mina bivackskor från Helsport

 Härlig morgon med sol och några minusgrader


-Önskade att jag tagit med mej skidorna, så jag kunde ha tagit mej en tur på skarsnön! Nu får det nog bli en kvällstur på Skyttis istället, med förhoppning att skaren ligger kvar nån dag till.


 Fin tältplats- Vaude Hogan UL

 Några rådjur kom förbi :D

 Mitt lilla tältläger-som en aprildag, i mitten av februari...

Tack för den här gången :D


-Här nedan kan du se min film från en härlig övernattningstur med orrspel 2016:




Se även;



2 kommentarer:

  1. Having such an experience in nature must be really special. And waking up with the sound of black grouse makes it even better. Seeing such an number of them and a few of them fighting must have been exciting.
    Greetings, Kees

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kees: Yes its really a great experiance! :)

      Radera

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3