"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

söndag 29 november 2020

Första advent

 
"Vi tänder ett ljus i advent" Ja tänk att det redan hunnit bli den tiden på året igen! Lika överraskande varje gång. En mysig tid, även om jag inte är någon julpyntare precis. Jag brukar ställa fram julstakarna i fönstren hemma och sedan plocka fram några juligare saker strax före jul,  (annars brukar jag hinna bli less) I år har jag dock inte ens tagit fram stakarna, då jag tillbringat all ledig tid i stugan. 

...och här i stugan blir det nog inte juligare än att jag kanske plockar in lite granris i en vas, ställer fram mina röda träbockar och kanske byter kuddfodral i soffan, men annars får det vara, det är så mysigt ändå, med tända ljus, glögg och en eld i kaminen. Ja vi har ju belysning på granen här utanför också, plus näverstjärnan som hänger i sovrummet året runt :D
 
Sen brukar vi ju även ha julgran inne förståss, men på senare år har vi bara haft det när vi firat jul hemma. Tycker det känns lite onödigt att ta in ett träd för så pass kort tid och än mer då både maken och jag, precis som förra året ska jobba hela julhelgen. Känns ju sisådär, men nån måste ju göra det också.

-och tack och lov så har vi ju många andra lediga dagar istället :D


Adventsfika i skogen

 
Tjuvtände ljuset och passade på att ta en adventsbild redan igår hehe och det var ju tur! för idag är det inte lika kallt och rimfrosten som gav en härlig och julig känsla har förvunnit från träden.




Trevlig adventssöndag på er!

 Nu står hundarna och väntar på skogspromenad
 
-och sen får det nog bli en tunnbrödmacka med skinka,
innan det är dags att göra upp en eld i bastun,
så den är varm när gubben kommer efter helgjobb :D
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3