"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

fredag 23 oktober 2020

Varför sova ute?

 
"Efter att ha sovit ute regelbundet i 8 år kan man ju fråga sej varför man fortfarande gör det? Vad är tjusningen? Blir inte det där behovet mättat?" Nää, absolut inte. Jag sover ute för att jag gillar det, bevisligen och precis som med allt annat man tycker om att göra, så gör man det om och om igen. 
 
Jag gör det också för att jag behöver det. Att få komma ut själv och bara landa i det "tysta". Se dagen bli till kväll och vidare till natt. Att få känna den där back to basic känslan, där det viktigaste är att hålla elden vid liv. Att somna och vakna upp i naturen. Stor frihetskänsla i det!

-och ingen gång är den andra lik. Även om det bara gäller en natt så betyder det väldigt mycket för mej. Ibland bara för att få koppla av på riktigt. Ibland för att hitta tillbaka till mej själv. Andra gånger för att utmana mej. Alltid för att det det ger så oändligt mycket. 


"In the woods by the fire, is where I belong" Susanne Lind

2 kommentarer:

  1. Så imponerad, fascinerad och överraskad av dig... hade ingen aning vilken friluftlivsentusiasm du besitter. Hoppas vi får prata vid nån gång när vi träffas vid stugan och du får berätta!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är duktigare på att skriva än berätta, men det kan vi säkert göra :D
      Blir väldigt nyfiken på vem du är, då jag inte kan se något namn :)

      Radera

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3