"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

fredag 30 oktober 2020

Spången på flytmossan- Östansjö fäbodar

 
Trots att det har blivit otaliga besök till Östansjö fäbodar genom åren, så är det ett ställe man inte blir less på. Så otroligt vackert med spången som leder över flytmossan. Första minnet därifrån har jag från 15 års åldern, då jag var på hajk med EFS. Vi hade vandrat från byn och sov över i en av bodarna en natt och i tält vid Djupsjösjön en natt. Minns att jag lyckades dra upp en riktig bamsegädda i Bodsjön :D


Östansjö fäbodar
Sveriges längsta bro på flytmossa -anlades 1873


Spång på flytmossa

Den här veckan blev det till och med två besök till bodarna, eftersom vi hade några andra ärenden i byn och när vi kom dit idag så hade sjön frusit till under natten. Det är ju ett populärt ställe bland långfärdsåkare så här tidigare på säsongen och snart är det nog dags att glida fram på blanka isar igen.

-Har länge velat börja åka jag med, men tiden räcker ju inte riktigt med allt man vill göra :D



Frost <3

Fäbodar Gottne

Mattes finpojkar- Iver & Najo <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3