"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

torsdag 21 november 2019

Kyligt torsdagsdopp i Bäckfjärden


Idag har vi haft dimma och gråväder hela dagen och det ser ut som om det ska fortsätta så framöver. Ganska så mysigt det med, men jag är väldigt glad att jag fick komma mej ut i det vackra vädret och njuta av solen igår! Speciellt när jag nu ska jobba för fjärde helgen på raken. Helt självvalt, men det sliter på kroppen att vända på dygnet hela tiden och det gäller att fylla på med mycket måbraenergi :D

-så idag passade jag på att ta ett kallbad, kickar ju igång knopp och kropp rejält!



Fjälludden på Genesön


Det är lite svårt att hitta bra badställen, då man inte gärna vill gå för långt ut i vattnet för att doppa sej. Testade Fjälludden idag, men det var ganska långgrunt även där, så jag gick till knädjup ungefär innan jag doppade mej. Iskallt var det! Men jag lyckades andas lugnt och ta några simtag :D


Runt nollan och rått i luften- liiite motigt att klä av sej

Den fina raststugan på Fjälludden

 Lite stenigt och ont att gå  i början, sen sandbotten :D

Aaahh(!!!)....ndas.... Luuuugnt och stillaaaa...

Fötterna!!! Brrrrr....


Kändes mycket kallare den här gången. Speciellt om fötterna som blev blå. Dom stackarna får ju vara i vattnet mycket längre än övriga kroppen. Måste nog testa att ha neoprensockar på nästa gång.


Varm äppeljuice med smak av vanilj, kanel och ingefära


Efter att snabbt ha kommit i kläderna igen, så kändes det riktigt bra och den varma äppeldrycken som jag hade gjort innan smakade toppen! Värmande och gott :D (Fötterna är dock fortfarande frusna, trots att jag varit hemma några timmar hmmm... Jag är visserligen nästan alltid kall om både händer och fötter, men tänker att kalla bad borde få igång blodcirkulationen. Hoppas det iallafall) :D


Inte så mycket sikt idag



Nu har jag prickat in två torsdagsbad efter varann, så det kanske får bli en stående rutin framöver. Rätt som det är kanske det är nån som vill hänga på nån gång också och jag ser fram emot riktiga vinterbad, när snön kommit och isen lagt sej :D

-Har förresten startat en ny grupp på Facebook "Vinterbad i Örnsköldsvik / Höga Kusten", en grupp för alla som gillar eller är intresserade av att vinterbada och där man kan dela med sej av sina badupplevelser i norr. Häng gärna på :D

Se även;


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3