"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

måndag 11 mars 2019

På skidor till Fjälludden


Tråkigt nog åkte jag på influensan precis när jag gick på ledigt förra veckan, så istället för en massa härliga skidturer och utevistelse, så blev det sängläge istället. Så typiskt, för jag hade velat vara med på Fackeltåget som anordnades ute vid Bäckfjärden i fredagskväll och Gå på tur i Nätra fjällskog i söndags.

Men men det är som det är och idag kände jag mej iallafall lite bättre (ingen feber åtminstone) så Najo och jag tog en skidtur till Fjälludden. Grymt jobbigt för kroppen, men så fantastiskt härligt för själen! :D


Skidtur till Fjälludden

 Finaste Najo

 #Bäckfjärdensisbana


Väldigt bra ordnat ute vid Bäckfjärdens isbana. En rundslinga och ett spår ut till Fjälludden (6.4 km tor) där det finns fikastuga, grillringar, vindskydd och bastu. Kommunen tillhandahåller även ett antal sparkar som man kan låna och det finns också ett uppdraget skidspår. Det hade dock blåst igen nu, så vi åkte mestadels på isbanan, som för övrigt var alldeles nyplogad.

(Det låg rester av facklor lite här och där, en del var lagda i högar, men några var kastade på sidan om. Jag hoppas de kommer att plockas bort innan de snöar över och hamnar i havet när våren kommer...)


 Njutbart för själen


 Najo pinnar på

 Bastun på Fjälludden

 Blåsväder ute på Bäckfjärden


 Mattes <3

 #Örnsköldsvik #Sverigesfriluftskommun 2011-2015-2016



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3