"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

onsdag 20 mars 2019

Övernattning i en snöhög


Hade planer på att fara ut på tälttur igår, men istället tillbringade jag natten i en snöhög utanför stugan -och det var väl så magiskt i månen sken! Det var ca 12 minus när jag lade mej, men jag fick snabbt upp värmen i säcken och låg och lyssnade på hur träden small i kylan. Jag tyckte mej även höra hur något gick i snön ute på lägdan. Kanske var det räven som var ute på månskenspromenad :D


Min sovplats i en snöhög vid stugan


Även om jag föredrar att fara iväg på riktigare övernattningsäventyr, så är det är ganska så mysigt att bara gå ut och lägga sej på det här viset också. Speciellt när tiden eller orken inte räcker till för en längre tur. Sova ska man ju iallafall och då kan man ju lika gärna göra det ute. Älskar att känna den kalla luften när man andas, medan man har det varmt och skönt i säcken. Älskar att ligga och lyssna efter ljud och titta upp på stjärnhimlen. Man somnar ju aldrig så gott :D

...och kanske blir en repris ikväll igen- månen lyser ju så fint och lockande utanför fönstret




Hade tänkt gräva en riktig bivack/grotta, men det var så hård kärna i högen och eftersom det skulle vara klart väder under natten, så var det ju härligare att ligga under bar himmel!


Månen <3

 Godmorgon!


På morgonen hade det börjat snöa och jag fick väckning av gubben som skulle till jobbet. Hade nog kunnat sova mycket längre, men då maken lockade med nykokt kaffe, så kunde jag ju inte tacka nej :D

...och efterhand slutade det snöa och det blev riktigt fint väder under dagen. Tog en skidtur upp på berget, men  det klabbade rejält under skidorna idag och halvvägs tog jag av dem och gick till fots längs skoterspåret istället. Härligt jobbigt det med! :D


Dagens skidtur i rejält klabbföre




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3