"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

torsdag 14 mars 2019

Tälja köksredskap


För nåt år sedan var jag ju i färd med att tälja en kåsa av en björkknöl. Jag hade sen tidigare gjort både en kåsa och träskedar av björkträ, men halvvägs in i arbetet av vrilen upptäckte jag en stor spricka i trät, och då jag även höll på att skära av mej tummen, så lade jag kåstäljandet åt sidan. Men av och till kommer täljkniven fram, som tex i höstas då jag gjorde dessa fåglar och nu senast blev det några stekspadar.

Kul att göra grejer som kommer till användning :D


Köksredskap i björk

Tälja köksredskap, stekspadar


Se även;

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3