"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

söndag 2 oktober 2016

Mjälabodarna- Nätra Fjällskog


Vi har haft en härlig helg i stugan, med underbart höstväder, stjärnklara kvällar, vandringstur i Nätra Fjällskog och fikautflykt till Rössjön. På lördagen fick vi dessutom besök av både brorsan med familj, mamma och pappa och på kvällen kom Mickes bror med fru och barn på middag, bastubad och kvällsmys vid elden!


Mjälabodarna, Nätra Fjällskog
 Mjäla fäbodar


Vi parkerade bilen vid en vändplan strax intill Stakamyrans Naturreservat och gick sedan in i skogen lite på måfå. Följde en bäck en bit och vidare över en myr och snart var vi framme vid Mjälabodarna. Det var lite överraskande, för jag trodde att vi hade vandrat söderut, men det är lätt att bli förvirrad när man går i nya marker. Efter lite fika i solskenet, följde vi sedan ledkryssen tillbaka


Nätra Fjällskog
 Hembakade Grahamsbröd, varm choklad & nyvirkat termosfodral

Mjälabodarna
Nils och Micke har det gott i solen


Mjälabodarna

På väg tillbaka

Lycklig vovve

Mjälabäcken, Finnmyran


Det var verkligen en härlig tur, med riktig vildmarkskänsla! Mitt skoval var dock inte det bästa, för jag blev rätt blöt i joggingskorna och nästa gång ska jag ha kängorna på, så jag kan ta en längre tur och utforska mer av den härliga naturen i området.





3 kommentarer:

  1. Stemningsfull høstdag! Jeg elsker disse dagene og hadde også en deilig høstdag idag.

    Klem fra meg til deg

    SvaraRadera
  2. Så herlig - ja flotte høstdager nå.
    Vi kjente så vidt på kuldegradene på søndag - da var det minusgrader nederst i Jutulhogget.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3