"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

tisdag 18 oktober 2016

Tisdagsutflykt till Tällvattnet


Igår eftermiddag drog maken och jag iväg till Stor-Åskasjön för säsongens sista husvagnstripp. Mumsade på foliepaket med chilimarinerad fetaost och körsbärstomater och mös vid elden i den annars kyliga kvällen. Alltid lika roligt att få komma iväg på tuman hand emellanåt! Efter frukost idag for vi  till Tällvattnet, ett ställe jag inte besökt sedan jag var barn och det var riktigt roligt att återse!


På väg ut mot vindskyddet på udden i Tällvattnet

Tummen upp för Micke som banade väg för mej över myren

 
Lunchdags

Korvgrillning vid Tällvattnet
Chorizo och samma goda foliepaket som kvällen innan

Ett av många vindskydd runt sjön

Happy Hikers, på väg tillbaka :D


Tittut!

Spår av samiska eldhärdar som antas vara från 1600 talet och framåt!




3 kommentarer:

  1. Å, så härligt. En pärla (och fina fält för rullisar)!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sandra: Ja det kan jag tänka mej! Många andra fina ställen där i närheten också, som jag ska ta och utforska i framtiden :)

      Radera
  2. Flotte bilder - og "tittei"-bildet er morsomt.
    Herlig å bare være to på tur også./Made by Kkann

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3