"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

fredag 21 oktober 2016

Första tältnatten i Abisko Dome 2


Igår drog jag och Najo till skogs för att inviga nya tältet! och vi fick som vanligt en mysig kväll tillsammans. Jag hade dock lite svårt att bestämma mej för var vi skulle ta vägen, men till slut så hamnade vi i närheten av Huggsjön. På väg dit skrämde vi upp två fina tjädertuppar och efter att tältet var på plats och elden var tänd, så blev det glödkakor och glögg till kvällsfika! Mys-Pys på hög nivå!


Abisko Dome
Vår tältplats i tallskogen

Najogubben


När mörkret föll låg Najo och morrade av och till och det är inte så trevligt. Jag tror att han blir nojjig av skuggorna från elden etc, men man vet ju aldrig... Det är lätt att låta fantasin skena iväg, men jag har faktiskt lärt mej att behålla lugnet, även om jag stundvis tänkte att nästa gång får han stanna hemma!


Abisko Dome 2
Fjällräven -Abisko Dome 2


Glögg på G


Bäddat & klart!

 GLÖDKAKOR å GLÖGG



Kvällen var fuktig och småruggig, men elden värmde skönt. Var dock lite blöt och kall om fötterna när jag skulle lägga mej, så jag stoppade två värmepåsar i duntofflorna och det var så skönt! men efter några timmar fick jag plocka bort dem, då jag vaknade av att fötterna nästan kokade...


Godmorgon!




5 kommentarer:

  1. Leider hast du keinen Like It Button, ich schaue aber immer wieder was du machst. Liebe Grüße aus den Alpen. Ernestus.

    SvaraRadera
  2. Fint tält du skaffat dig. Ser riktigt rymligt ut, dessutom. Det blir säkert fler utenätter att berätta om.
    / Deerhunter

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klas: Tack så mycket! Ja det är riktigt rymligt o bra! Ser fram emot många fina turer med det :)

      Radera

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3