"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

söndag 16 oktober 2016

Nytt tält: Abisko Dome 2


Efter att ha velat fram och tillbaka om jag skulle välja ett Hilleberg Allak eller ett Abisko Dome, så föll valet till sist på det sistnämnda. Dels pga att jag varit så nöjd med mitt Akka och dels för att jag mest troligt kommer att införskaffa ett tunneltält från Hilleberg senare (Hilleberg Nallu GT2)

Jag fick hem det nya tältet i fredags och jag är så ivrig att komma ut och testa det! Men eftersom jag jobbar natt i helgen, så blir det inte förrän till veckan. Provade dock att sätta upp det i trädgården idag och den nya lösningen med tältkanalerna var verkligen en stor förbättring!


Abisko Dome
Najo poserar fint med mitt nya Abisko Dome 2

Abisko Dome
Här kommer vi att tillbringa många fina nätter tillsammans!

Snyggt med två olika blåfärger!

Abisko Dome
Bra lösning med tältstängerna utanpå packpåsen





(Recension på Abisko Dome kommer när jag hunnit testa det ordentligt, i olika väder och vintertid mm)



8 kommentarer:

  1. Forstår ikke hvorfor du vil ha Nallo når Fjellreven har mye bedre ventilasjon på sine tilsvarende telt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lasse: Ja det har du nog rätt i! Jag märkte ju att det var skillnad på ventilationsmöjligheterna mellan Allak och Abisko. Har inte tittat närmare på tunneltälten ännu, men det kommer jag absolut att göra innan jag köper något. Tack för input! 😄

      Radera
  2. Jag har en Vaude och är super nöjd med den ⛺ Samma funktion som din, lite tung kanske...4,5 kilo. Ha en fin dag 😊

    SvaraRadera
    Svar
    1. Miranda: Ja det finns många bra tält att välja på! Är också jättenöjd med mitt Tentipi, men det är i tyngsta laget att ta med sej på längre vandringar, spec när man går ensam :) Tack och detsamma!

      Radera
  3. Det ser veldig fint ut - gleder meg til å se / høre hvordan det fungerer utenfor hagen. Fin farge.

    SvaraRadera
    Svar
    1. MadebyKkann: Ja det ska bli roligt att testa det framöver! :D

      Radera

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3