"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

lördag 13 augusti 2016

Packat för fjälltur!


Så var det snart dags för årets fjällvandring med dottern och jag håller på att packa för fullt. Jobbar natt i helgen, men när jag vaknar på måndag så åker vi och det ska bli så härligt att komma iväg!




Min packlista för en fyradagarstur på fjället:



Skaljacka
Tunn dunjacka
Tunn fleecejacka
Tjockare fleecejacka
Extra undertröja (att sova i)
Långkalsonger (att sova i)
Kortärmad undertröja
Mössa
Vantar
Extra sockar
Varma sovsockar
Buff/halsduk
Foppatofflor

Sovsäck
Liggunderlag
Tält

Gaskök
Gas
Tändstickor
Kniv
Matkåsa
Spork
Termos
Vattenflaska
Skavsårstejp
Alvedon
Tandborste
Tandkräm
(Liten tvål)

Pannlampa
Kompass
Karta
Solglasögon
Toapapper
Våtservetter

Kompaktkamera
Mobil 
Laddare


Frukost:

Varma Koppen Hallon å Blåbär
Rågkuse med Pickles 

Lunch:

Snabbmakaroner med varma koppen Redd grönsakssoppa
Spisbröd med Pickles

Middag:

Frystorkat från Blå band; Tacostew och Pasta Bolognese

Kvällsmål:

Oboy och spisbröd  å Pickles

Snacks: Nötblandning och Snickers och annan smågodis... +Snus



 ...och på mej när jag vandrar har jag Fjällrävens Keb Trouser, ullundertröja, ulltop, två par strumpor, en tunn, en tjockare och så kängorna såklart! :D


ps har uppdaterat några saker (skrivna med snedstil) som jag hade glömt ds

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3