"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

onsdag 17 oktober 2018

Ny hammock- Ticket to the moon


Efter min testnatt i vår traditionella hängmatta häromdagen, så blev jag väldigt beslutsam att köpa en riktig sovhammock. Tycker att det var ett sånt fantastiskt mysigt sätt att sova ute på!

Jag fick flera tips på DD Hammocks, som finns i många olika varianter och verkar vara väldigt populära, men jag bestämde mej för att köpa en Ticket to the moon i singelmodell på Naturkompaniet

-och inatt blev det en premiärnatt i den!


Ticket to the moon
Premiärnatt i min Ticket to the moon-hammock :D


Jag ville ha en enkel hammock med låg vikt och utan integrerat myggnät eller tak, då jag vill kunna ligga och se upp mot himlen och jag tror att den här hammocken kommer att passa mej perfekt!

Jag kommer nog mest att använda den vid övernattningsturer i vackert och stjärnklart väder, eller åtminstone uppehållsväder, annars så har jag ju flera tält att använda. Men skulle jag sen vilja sova i den vid sämre väder så är det ju bara att komplettera med en tarp eller presenning.


Med himlen som tak :D

Lite småruggigt och blåsigt inatt, men så mysigt och jag sov så otroligt gott!


 Mysigt (och spännande) att ligga och lyssna på skogens ljud i mörkret

Det som förvånade mej mest var hur stabil hammocken kändes! Trots den till synes tunna och lätta väven. Inga problem att ändra ställning och man behövde absolut inte vara rädd att tippa ur :D


sova i hängmatta
Godmorgon!

Hade mitt uppblåsbara liggunderlag från Therma-Rest under mej och det isolerade bra. Blåste bara upp det till hälften, för att det inte skulle bli så stumt och det kändes riktigt bra!





Ticket to the moon- Single modell

Vikt: 500 gram
Pris: 499 kr (inkl upphängningsrep 149:-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3