"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

fredag 26 oktober 2018

Utenatt på Hällorna, Gullvik


Enligt Klart.se skulle det komma snö i Rössjö under natten som var, så jag hade planerat en utenatt i trakten. Men då prognosen plötsligt ändrades, for jag ut till Hällorna i Gullvik och övernattade i det nya fina vindskyddet istället. Inte fy skam det heller!

Med månsken, ca 4 minusgrader och blåst.

 Övernattning i vindskyddet på Hällorna

Det var en kylig kväll, men så stämningsfullt med månens sken! Hade snopet nog glömt ta med mej vatten, så någon varm choklad till kvällsfikat blev det tyvärr inte. Men eftersom maken skjutsat ut mej, så såg jag iallafall fram emot nykokt kaffe till frukost på morgonen då han skulle hämta mej igen.



Morgonutsikt över havet

 Riktigt fint vindskydd med golv

Söderut verkar det vara vanligt med vindskydd med golv, men häromkring finns det bara på några enstaka ställen, så jag blev väldigt glad när jag såg att kommunen valt att bygga ett sådant!

Perfekt att sova i :D


 Kaffe, mackor och ägg till frukost. Tack gubben <3

Efter en natt med kalla fötter och hurven i kroppen var det väldigt välkommet med frukost på säng!


Utenatt 29 ✓


I början av året skrev jag att jag skulle försöka få ihop fler nätter än 2014 då jag sov ute 52 nätter. Utan något krav, bara om lusten faller på, för det är ju meningen att det ska vara roligt och inget måste.

I somras blev det ju ovanligt lite utenätter pga värme och eldningsförbud...

...och månaderna har rullat på. Jag har precis sovit ute årets 29:e natt, så om jag ska nå målet, innebär det att jag ska sova ute 24 nätter till innan årets slut. Omöjligt?  Ja, det återstår att se...

Skulle faktiskt sova ute inatt också, men nu blev det extrajobb istället :D





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3