"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

lördag 13 oktober 2018

Oktobernatt i Tentipin


Åkte ut igår eftermiddag och satte upp tältet på en strand, vid en sjö, i strålande solsken! For sedan hem till stugan för att utfodra maken (och mej själv också förståss) innan jag återvände till min tältplats för natten. Vädret hade slagit om rejält och dimman låg nu tät. Riktigt höstmysarväder! :D


Tältplatsen i strålande solsken

 å bara en timme senare ligger dimman tät...


 Bästa fredagsmyset!



G.L.Ö.G.G.M.Y.S

 Så nöjd med min nya emaljmugg från Naturkompaniet :D



Tentipi
Vildmarksidyll!


Är så glad att jag hittade den här fina tältplatsen och dit kommer jag absolut att återkomma. Att tälta på en strand är väl inte direkt det ultimata, man får ju sand i och på allt och i ett tält utan golv får man dessutom samsas med allehanda kryp, som en massa nattaktiva tvestjärtar som vill ner i sovsäcken. Men vad spelar det för roll, när man får bo så vackert till! :D



Så rofyllt och sitta vid elden och höra hur vågorna rullar in mot stranden...

 Movietajm innan läggdax . Bästa filmen (se HÄR) om jag får säja det själv! :D

Nattinatti Zzzzz.......

 Gomorron!

Vaknade första gången vid fyra och kunde inte riktigt somna om. Låg och lyssnade på vågorna som rullade in och tältduken som prasslade i vinden. Somnade till slut igen och vaknade till regnsmatter vid åttatiden. Låg och drog mej en stund innan jag så sakteliga började packa ihop.
 
Nöjd och glad efter ännu en natt i det fria!



 :D



2 kommentarer:

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3