"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

tisdag 28 februari 2017

Nya längdskidor- Fischer Twin Skin Pro


Slog till på ett par nya längdskidor idag, då Team Sportia hade halva priset på all skidutrustning. Mina skidor har hängt med länge nu och de har blivit ordentligt nötta, så det var på tiden. Velade dock om jag skulle välja vallningsbara och sätta på tejp, då jag varit så otroligt nöjd med den lösningen i flera år eller om jag skulle välja den nya vallningsfria varianten med infällda stighudar av Mohair...

Valet föll till sist på det sistnämnda, ett par Twin Skin Pro, så nu ska det bli spännande att testa dessa. Det kan nog ta en stund innan man vänjer sej att åka med "stighudar" under längdskidorna, men det blir nog bra! Hudarna uppskattas hålla i 150 till 200 mil och sedan kan man byta dem för ca 150 spänn.

Ny Rottefellabindning och nya pjäxor blev det också, typ samma som jag hade innan, men med en ännu bättre och skönare passform. Så nu är jag väl rustad för ännu några mil i vinter! :D



Fischer Twin Skin Pro och Equipe 9 CL Prolink

Vallningsfria längdskidor- med stighudar av Mohair



Produktinfo:


Fischer Twin Skin Pro är en högkvalitativ skida för ambitiösa motionärer som helst spenderar maximalt med tid i skidspåren istället för vallaboden. Skidan är nämligen utrustad med den prisbelönta "stighuden" under foten i greppzonen. Precis som fästvalla ger den grepp när man lägger tryck på den men tack vare Mohair-hårens placering glider den även obehindrat framåt. Det gör att man helt slipper krångla med fästvalla över huvud taget!

Equipe 9 CL Prolink är en bekväm prestandapjäxa med Salomons berömda passform tack vare en innersko som går att värma för individuell passform. Nytt för i år är yttersulan Prolink som ser till att pjäxan passar både i Prolink och NNN bindningar.  




4 kommentarer:

  1. Koolt. Verkar klart smidigt. Det där med valla känns onödigt ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Erik: Ja, är man duktig på att valla och har tid och ork att hålla på och ändra från gång till gång, så är nog det det bästa, men jag tror det här kommer att funka toppen! Väldigt smidigt :D

      Radera
  2. Hej! Jag har köpt liknande som dina skidor och de har tyvärr inte fungerat bra.
    Efter en del tester och samtal med den jag köpte skidorna av så har jag lagt paraffin på stighuden och det blev ett betydligt bättre resultat.
    Hoppas att dina fungerar direkt.
    Lycka till!

    //K

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kurt: Är nöjd så här långt, men har ju bara testat dem 2 ggr i 0-1 minus än, så det återstår att se hur jag tycker att de funkar i andra fören. Tack för tips med paraffinet! :D

      Radera

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3