"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

lördag 25 februari 2017

Fantastiskt skidväder!


Redan vid tio var jag på väg till Nätra fjällskog i morse och medan barnen åkte slalom så fick jag en underbar skidtur i det fantastiska vädret vi haft idag! och jag är så otroligt glad för att vi äntligen fått snö.

Jag startade som vanligt från Hinnsjöstugan och åkte till Mjälabodarna och vidare till Näsbodarna. Första gången jag varit dit och som vanligt alltid lika roligt att se nåt nytt. Fortsatte sedan mot Västanåbodarna, då jag tänkt runda höjden. Men efter en kilometer ung, så blev jag osäker på vilken väg jag skulle ta, då spåret delade sej. Fortsatte en bit, men vände till sist och åkte samma väg tillbaka...

Träffade sedan en man på parkeringen som berättade vilken väg jag skulle ha valt, så nu vet jag till nästa gång! Skulle ha önskat att det var skyltat vid skogsbilvägen, där man skulle ta av upp till Västanåbodarna, men det kan tänkas att spåret är draget annorlunda eftersom det varit så dåligt med snö i år, för jag får det inte riktigt att stämma när jag nu i efterhand tittar på spårkartan...

Nåväl, nu fick jag en härlig tur på 18 km, vilket var lite längre än tänkt, men bara bra för kroppen! Har nu fått ihop 15 mil den här säsongen, så trots den konstiga vinter vi haft, så kommer jag mest troligt att hinna åka längre än vad jag gjorde förra året och kanske till och med året innan det :D


Perfekt skidväder! 3 minusgrader, sol och blå himmel




Nydragna spår!




Mjälabodarna




Näsbodarna, Nätra fjällskog

Så tacksam över min lilla draghund!





Hinnsjöstugan



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3