"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

fredag 24 februari 2017

Hökuggla


Satt och rensade bland gamla bilder och hittade de här på en Hökuggla som jag fick se på nära håll, när jag var på ripjakt på Valfjället i oktober 2015. Hade som oftast bara kompaktkameran med mej, men lyckades ändå få några fina bilder på den vackra ugglan!


Hökuggla i fjällskog



Hökuggla



Ugglor är verkligen häftiga och fascinerande fåglar och jag har kommer aldrig att glömma mitt möte med Lappugglan, mars 2012. Verkligen öga mot öga! Så nära kommer jag nog aldrig igen!




4 kommentarer:

  1. Avundsjuk! En av få tråkiga saker på min långvandring i somras var att det inte var ett gnagarår så det var ont om rovfågel över huvud taget. Får titta på dina bilder istället. =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jochen: Ja det är alltid lika kul när man får se dem och speciellt när man lyckas få dem på bild :D

      Radera
  2. Åh så fina bilder!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inspirationgenombilder: Tack så mycket! :D

      Radera

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3