"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

torsdag 3 september 2020

Kvällsrunda med ryggsäcksträning


De senaste två veckorna har syrran och jag tagit en raskare promenad varje kväll. Skönt att det blivit en rutin och man märker att flåset förbättras för varje gång. Vid några tillfällen har hon burit Algot i bärselen och då har jag packat ryggsäcken med diverse tyngder, så vi håller samma tempo :D

Bra träning och jag känner även att fjällvandringen gjorde susen, benen känns starkare och jag piggare! Så nu är jag på G att komma i bättre form efter sommarens svacka. Pepp pepp :D


 Ryggsäcksträning eller rucking som det visst också kallas :D

"Att addera extra vikt gör träningen betydligt mer effektiv och uppbyggande. Förutsatt att tempot är ganska högt och konstant kan man bränna upp till tre gånger så mycket kalorier genom att hänga på sig ryggan – packad med några extra kilon. Rucking är dessutom ett utmärkt sätt att en gång för alla tackla de där besvärande ryggproblemen. /Hälsa och Fitness
-Perfekt!


 Med säcken fylld med socker, mjöl, havregryn och vattenflaskor. Man tager vad man haver :D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3