"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

tisdag 10 mars 2020

Pulktur i strålande vårvinterväder


Säja vad man säja vill om den här vintern, men jag har verkligen haft turen att få njuta av många fina dagar. Som igår, då vi for till stugan efter att jag avslutat natthelg och tog en skidtur på isen.

-I strålande vårvinterväder! Helt underbart. :D


 Med pulkan i släptåg


Har länge velat göra en fjälltur med tält och pulka, men det har inte blivit av ännu. Nu har jag dock bestämt mej att försöka hinna med en flerdagarstur här hemmavid nånstans innan vintern är slut. :D



 Gubben hurtar på :D

 Finfint med spår runt sjön

 Mysig fikaplats på Storön


  :D


Tjopp, tjopp. På väg tillbaka igen


Köpte ju pulkan för några år sen, men hittills har jag bara varit ute på några kortare turer med den, så det är lite ovant att dra. Men kul! Nu hade jag ingen tung packning, men jag måste se till att fixa spännband mm för att kunna fästa packningen, för nästa gång ska den vara packad för ett övernattningsäventyr! :D


Parispulka
 Trött vovve får vila i pulkan en stund :D

 Det ljuva livet


Tillbaka i stugan satt vi ute och njöt i solen och när den försvann bakom trädtopparna packade vi ihop lite grejer och tog skotern upp på berget där vi fick några härliga timmar till.


 Domherrehona

Uppe på Rössjöfjället. -Sämre kan man ju ha det :D

 <3




 Tidigare pulkturer;



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3