"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

torsdag 13 februari 2020

Bivackskor- Helsport Bivy Shoes


Jag har länge tänkt skaffa mej ett par Bivackskor, så när jag hittade dessa från Helsport var jag bara tvungen att slå till och efter ett första test i blötsnö så kan jag bara säja att jag är nöjd med mitt köp. Enkla att dra på och helt perfekt då man motvilligt måste krypa ur sovsäcken mitt i natten för att pinka.

-Varma känns dom också och släppte inte igenom någon blöta överhuvudtaget.


Bivackskor
Första testet av Helsport Bivackskor ✓


Nu var det ingen kyla att tala om, utan endast några minusgrader, så det ska bli intressant att testa bivackskorna i kallare väder framöver. Då ska jag även ha dem på en längre stund för att se hur bra de håller värmen och står emot väta. Tror dock att jag mest kommer att använda bivackskon vid nattpinkning eller om man blivit väldigt blöt eller kall om fötterna, men det återstår att se.


Helsport Bivacksko

Bivackskon är väldigt rymlig och man får plats med både tjocksockar och en duntoffel inuti, så det kan ju vara skönt att ta på sej när man sitter vid lägerelden under kvällen :D


Bivackskor
Helsport Bivy Shoes- Varmfodrade bivackskor



Material:
  • Tyg: Polyamid PU
  • Inner tyg: Polyamid
  • Isolation: Thermoguard 6000

Storlekar och vikt:
  • Medium (37-41) 350g
  • Large (42-46) 400 g
  • X-Large (47-50) 450g

Pris:
  • 385-695:-


Just det låga priset kan ju göra en lite skeptisk, då andra bivackskor i mer expeditionsutförande, typ RAB (eller Ajungilak) ligger på några tusen. Men jag tror absolut dessa ska funka för ändamålet :D



Se även;
 
 

2 kommentarer:

  1. Hur är sulan? Är den halkig? Är den slitstark?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte upplevt den halkig, men har inte hunnit använda den på så många andra underlag än "mjuk" snö ännu. Skulle ha önskat att den vore mer stabil och har funderat på att klippa till en ytterligare sula i nåt tjockare liggunderlag. Annars tycker jag att det är en helt ok bivcksko till bra pris och låg vikt. /Susanne

      Radera

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3