"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

torsdag 20 februari 2020

Skidtur runt Grässemyran


Efter att barnen farit till skolan så for jag iväg till Grässemyran, som ligger några mil härifrån. Vädret var mulet med några minusgrader och isande kall blåst, men ack så härligt att skida fram över myren. Inte så hård skare som jag hoppats på, men det bar bra ändå och jag fick en fin tur på 1 1/2 timme.  
 
 
Härlig skidtur på Grässemyran

Här jagade vi fågel under några år, innan de byggde upp vindkraftparken och jag saknar verkligen de fina markerna som området erbjuder. Många härliga minnen därifrån!



Skönt att kunna åka kors och tvärs precis som man vill :D




Fina Najogubben

Dagens största glädjeämne förutom skidturen i sej, var två dalripor, som vi råkade/lyckades stöta upp fyra gånger längs turen runt myren. Så vackra fåglar med sin vita vinterdräkt.
 -Blir alltid lika glad när jag får se dem! Det händer ju inte allt för ofta häromkring




Dagen kantades dock inte bara av glädje, utan även av en stor sorg över alla nya hyggen som hela tiden ploppar upp. Jag får ont i hjärtat när nya skogsområden försvinner allt eftersom och många gånger har jag svårt att glädjas över nyfunna ställen med fin skog, då man aldrig vet hur länge de får vara kvar...

Önskar att det vore förbjudet att göra kalhyggen...



Mysigt fikaställe vid myrkanten





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3