"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

torsdag 13 december 2018

Inspiration vintertältning


Det har gått trögt med utesovandet under november och decembermånad och det var nätt och jämt att jag fick till en novembernatt, då jag hastigt och lustigt bestämde mej för att övernatta på bron över Rössjöbäcken. Trodde att jag skulle hinna ut en natt till, men hux flux så var månaden slut...

"...och nu har halva december redan gått. Tiden rullar verkligen på i en väldig fart, men jag hoppas att det kommer en massa snö snart, för längtan efter att fara ut och vintertälta är stor!  Det är ju det allra bästa och jag ser fram emot många härliga nätter ute i snön.

Underbar övernattningstur i vinterskogen! <3

G.L.Ö.G.G  <3


Mysig sovsäckskompis

Under bar himmel- något man verkligen borde göra oftare!

F.R.U.K.O.S.T

 Mysig, men ruskigt kall övernattning i en bivack/snökoja -27

"Åååå, jag längtar nästan ihjäl mej när jag tittar på bilderna. Känner doften av snön, kylan om kinderna, och värmen från en knastrande eld. Njuter av ljudet av knarrande snö, vyerna och en kåsa varm choklad. Somnar sen gott till pärlugglans härliga läte och vaknar till orrarnas spel. Ligger kvar och drar mej i sovsäcksvärmen, innan det är dags att kliva upp och möta en ny dag. Nöjd och glad efter ännu en underbar övernattningstur...


Så härligt mycket snö vi hade ifjol!


 My Tentipi Home <3




Ja, det var några av 2018 års vinternätter i det fria
Många fina upplevelser har det blivit genom åren, 
-och många fler ska det bli! :D



1 kommentar:

  1. Hi Susanne,
    It amazes me that keep on doing this. I like winter conditions, but I will never think of sleeping in a tent during this time of the year.
    Merry Christmas,
    Kees

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3