"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

fredag 21 december 2018

Första skidturen på Rutberget


Äntligen har jag varit ut på en skidtur! Som jag längtat. Åkte upp på Rutberget direkt när jag vaknade och hann precis med en tur upp till Stormyran, Tomten och Kojmyran innan det började skymma. Nyspårat och fint, ingen annan åkare i farten och jag bara njöt av stillheten!

Rutberget
 Efterlängtad skidtur i Rutbergsterrängen


Jag kände sån oerhörd lycka när jag gled fram på skidorna bland de snöklädda träden. Vintern är en sån magisk årstid och till veckan, när jag blir ledig igen, så ser jag fram emot en härlig utenatt i skogen.

-Kanske redan på juldan, så mysigt det skulle vara!

Spårat och fint längs Kättingvägen

Några glada filurer i skogen


De ser ut att vara lika befriade från julstress som jag. Skönt så. Visst har jag lite att göra innan jul, då jag lovat baka Glödkakor och nån kaka till Teresia där vi ska fira jul, sen ska det även bakas till några klappar, plus att jag jobbar natt fram till julaftonsmorgon. Men dit är det ju några dagar än :D


 Vägvisaren på Stormyran


 7 minusgrader och 3 dm snö på Rutberget idag

På väg tillbaka från Kojmyran

Så nu är de första kilometrarna gjorda i skidspåret och jag fortsätter som tidigare år att fylla på i min räknare här till höger. Jag tycker det är kul att se hur långt man åkt från år till år och det ökar motivationen att ge sej ut! Så nu ska det jagas mil igen :D


3 kommentarer:

  1. Alltid lika mysigt att läsa din blogg och se dina fina naturbilder. Önskar en riktigt God Jul.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket, så kul att höra att du tycker det! God Jul till dej med :D

      Radera
  2. Absolutely stunning. I love winter I love snow and I dream about such winter. :)))

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3