"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

söndag 17 mars 2019

Granola/ Ugnsrostad musli



-Ugnsrostad musli/ Granola-


1 l Havregryn, 3 dl Rågflingor, 2 dl Pumpafrön, 
3 dl Solroskärnor, 1 dl Sesamfrön, 1/2 dl Linfrön

(alt. med kokosflingor och kardemumma istället för lin och sesamfrön)

-Blandas i långpanna-


2 1/2 dl Vatten, 1/2 dl solrosolja, ca 2 msk flytande acaciahonung

-Blandas och häll över grynen , rör om-


-Rosta i 20-30 minuter,  ca 200 grader-

Rör om med jämna mellanrum och se till att det inte bränns!

(Sänk ev värmen och låt eftertorka tills allt är knusprigt och torrt) :D


Granola och fil med ringlad honung ovanpå  Mmmmm....
Min absoluta favorit till både frukost och kvällsfika!

Gryn och fröblandningen innan ugnsrostning



-Det finns ju massor av recept på Granola, men så här gör jag och jag tycker det blir väldigt bra :D

Har ätit detta till frukost och kvällsfika i snart ett år nu och från att tidigare ha tröttnat på att äta samma sak till frukost och ofta velat ha variation, så ser jag fram emot att äta det här varje dag och min annars så krånglande mage mår såå mycket bättre!



1 kommentar:

  1. Looks delicious! Looks a good breakfast to start a days hike. I will have to try it.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3