"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

söndag 17 oktober 2021

Söndagstur på Hamptjärnsberget

 
Även idag har vi haft ett härligt höstväder och Iver och jag tog en tur på "lilla- Hamptjärnsberget". Länge sen jag var där nu, men det är verkligen fint däruppe med tallskog och hällar och så ligger det ju så nära också. Stannade och fika vid det fina vindskyddet och fortsatte sen rundan ner mot Hamptjärn.
 
-En fin och uppfriskande tur, i underbar natur :D
 




-Börjar känna att energin är på väg tillbaka igen! Jag har känt mej ganska låg och orkeslös en längre tid, vilket förståss till stor del beror på min onda rygg, och även om den fortfarande krånglar (hoppas på remiss till röntgen snart) så har jag under sjukskrivningen sett till att vara ute så mycket som möjligt, promenerat och joggat varje dag och det har gett mycket mer ork, glädje och en längtan efter att göra allt som jag brukar göra igen!
 
 ...och framför allt längtar jag efter att sova ute! Stjärnklara höstkvällar under bar himmel är ju bara magiska. Men det får tyvärr vänta tills jag blivit bättre...



Vindskyddet på Hamptjärnsberget

Kaffe å en chokladbit i solskenet


Mysiga stigar i tallskog och hällmark


Iver -mitt lilla yrväder <3



ps Blir så frustrerad över att bilderna blir så suddiga när man lägger in dem på bloggen. Tycker det blivit värre på sistone och har ingen aning om vad det beror på. Kan hända att det beror på att man "formaterar" dem, men det måste man ju, för annars tar de ju för mycket plats och det har ju funkat förut... ds)
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3