"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

torsdag 30 januari 2020

Snölycka och stugmys


Kom till stugan i förmiddags och efter att ha gjort upp eld i kaminen och packat in maten, så hade jag tänkt jag ta en skidtur på fjällskogen. Men efter att jag skottat gångarna till stugan, vedbon och dasset samt trallen, så var jag ganska så mör i kroppen redan och det blev det en liten tur i skogen här hemma istället. Inte det bästa föret, sjönk väl ner 30 cm och det fastnade rejält med snö under skidorna.

-Men fantastiskt härligt. Gläder mej såå att vintern äntligen kommit :D


 Home Sweet Home



Har en förkärlek för skyltar, ledkryss och vägvisare av alla de slag och nu och då ploppar det upp nån ny på gården haha. Den senaste är "Gå inte kors och tvärs i snön" för är det något jag verkligen ogillar så är det när man springer runt överallt och förstör snön :D

- Ska bli spännande att se om skylten har nån effekt nu när snön kommit...


 Najo fick simma fram i snön idag hehe


 "Våran" bäck nedanför stugan


 Älskar träd i vinterskrud!

 Vår lilla svarta stuga i skogen

 Afterski :D



 Äntligen vinter!


Eftersom vi kallställer stugan från gång till gång så är det ganska så utkylt när man kommer dit och det gäller att hålla igång brasan. Många gånger har det varit helt igenisat på fönstren och kallare inne än ute, men även om det är mildare temperaturer, så tar det sin lilla tid innan man fått till den rätta govärmen :D

- Men sen är det stugmys för hela slanten :D


 ♡

1 kommentar:

  1. Va härligt det ser ut? Har precis fått upp ögonen för området Nätra fjällskog och tänkte ev. göra någon vandring där snart. Vet du hur det är med kaminer och ved i övernattningsstugorna?

    /Anna

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3