"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

torsdag 17 januari 2019

Utenatt nr 3 -2019-


Igår skulle jag tillbringa dagen hos Teresia i Kasamark och då jag även hade tänkt sova ute på kvällen, så slog jag två flugor i en smäll och tog med grejerna när jag for dit på förmiddagen. Det var rätt så kallt med ca 20 minus, men vi tog en promenad längs byvägen och sen gick vi upp på berget bakom deras hus där vi satte upp presenningen. Hittade en perfekt plats där jag absolut kommer att sova fler gånger!

Vilken rikedom att ha så fin skog så nära intill och än bättre att det är deras alldeles egen!


 Under en presenning i skogen


Efter en mysig dag och kväll med god mat, tofu med broccoli, vårlök och chili wok, lek och bus med Elliot, farmen på tv, te och mackor och en massa surr var det sen dags att gå ut i skogen. Det hade nu blivit lite mildare ute, ca 15 minusgrader och det skulle komma snö under natten.

Men den uteblev tyvärr...och jag hade faktiskt hoppats att det skulle bli kallare under natten också, det var ju därför jag valde den här kvällen.Varför kan man ju undra. Ja dels för att se att de kläder och grejer jag hade med mej var rätt val för en kall natt under bar himmel och sen för att det är en del av tjusningen att klara av att sova gott ute i kallare temperaturer :D



Eldade en liten stund och somnade sen gott. Att sova under en presenning, tarp eller under bar himmel är ju bara det bästa! Då känner man verkligen av närheten till naturen.


 Gomorron i skogen!

Eftersom det skulle bli över tjugo minus under natten, så hade jag tagit med mej extra kläder utifall att jag skulle frysa, men nu behövdes det inte alls och jag hade varmt och skönt i sovsäcken hela natten, bara näsan som blev lite kall. Jag hade ställt klockan på 20 över sju, men somnade om och vid nio kom Teresia och Elliot upp på berget och bjöd på frukostfika. Så mysigt <3 


En riktigt bra start på dagen :D

 Lillhjärtat vid elden

Provsitter mormors säng. Mjuk och skön :D

 Frukostfika i skogen

 Med rödblommiga kinder

 Tunnbröd å kaffe

 Dags att packa ihop

Det kändes lite motigt att plocka ner vindskyddet för det var en så mysig plats! Övervägde att sova en natt till, men packade ihop. Det kommer ju som sagt att bli fler nätter i skogen där.


🌲🌲🌲



4 kommentarer:

  1. Kul att du sov här, ser så fram emot bästa gång då vi gör det tillsammans :)

    SvaraRadera
  2. Mysigt med barnbarnsbesök så där på morgonkvisten. Märker du inte av några djur när du sover ute så där under bar himmel?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kattis: Jaa! <3 Ibland kan man höra hur det knakar till i närheten och ibland syns räv eller harspår vid sovplatsen dagen efter :)

      Radera

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3