"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

onsdag 9 januari 2019

Årets första tältnatt


Igår var det dags för årets första tältnatt ute vid kusten. Åkte ut vid åtta, så det var förståss mörkt sen länge och jag satte upp tältet i pannlampans sken. Kokade lite varm choklad, beundrade stjärnhimlen och eldade för att hålla värmen i kallblåsten och snart var det dags att krypa till kojs.

Lite småfrusen och huttrig och när jag äntligen kommit till ro, var det tvunget att gå ut och pinka. Alltid lika drygt. Men det är ingen mening att ligga och hålla sej- och så skönt efteråt! :D

Låg sen och gned fötterna mot varann och småhoppade i sovsäcken tills jag somnade. Det är så olika från gång till gång hur frusen man är. Nu var det bara ca 7-8 minusgrader, men det blir i och för sej alltid råkallt från havet och jag var nog extra frusen eftersom jag fortfarande är förkyld.

Men, men jag fick iallafall upp värmen till slut och sov gott tills maken ringde och väckte mej vid sju. Låg och drog mej en stund, gjorde upp en eld, fikade och packade ihop. Nöjd och glad i vanlig ordning :D


 Årets första tältnatt

 Myser och kvällsfikar vid elden




Värmepåsarna är guld värda i vanten eller socken!



 Godmorgon vid havet!

När jag tittade ut ur tältet på morgonen så fick jag se en stor fågel som precis lyft från ett träd bredvid. Det var fortfarande skumt, så det var svårt att se vad det var, men då den med tunga vingslag flög iväg över vattnet såg jag att det var en örn. Så häftigt.


Tur att inte allt vatten frusit till is



Frukost i det fria





2 kommentarer:

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3