"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

måndag 21 januari 2019

Stughelg, utflykter och bad i isvak


Helgen har tillbringats i stugan och vi har haft det så härligt. Som alltid. Älskar att kunna ställa mej på skidorna och åka ut i skogen direkt från gården! I lördags åkte jag ner till sjön, då vi skulle fixa lite med bastun där och sedan for vi på skoterutflykt till Tallberget. Ett helt fantastiskt fint ställe!

På kvällen, efter en god köttfärssoppa till middag, var det sen dags för bastu och bad i isvak nere vid sjön! Eftersom jag hade feber sist, så doppade jag mej inte helt, så det här var egentligen första gången

-och vilken häftig upplevelse det var! Måste verkligen vara bra för kroppen :D


 Lilla stugan
 
Längtar såå tills vi ska bo här på heltid!

 Utsikt från dasset, förra året var hela traktorn gömd i snö!

  På skidtur från stugan


 Isvaken i Rössjön


 Fika vid Leifs fina stuga

  Kaffe, rågkusar och godaste tonfiskröran Mmmmm

 Kvällstur med skotern- och förutom en massa spår i snön, fick vi även se två älgar

 Bad i isvak

Iskallt, men härligt uppfriskande!


På söndagen blev det riktigt finväder och vi, jag Micke och Nils for på fikautflykt till Hinnsjön. Åkte sen vidare till Viksbodarna, där jag blev mindre glad då det precis som vid Näsbodarna, avverkats ändå in på knuten på fäboden och flera träd hade vält, varav några över dasset...Så trist!


 Utflykt till Hinnsjön

 Mackor och varm choklad


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3