"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

torsdag 15 november 2018

Torsdagsprommis runt Bergsjön


Efter att jag gjort några ärenden i stan även idag, så for jag och Najo till Högland för att ta en tur runt Bergsjön. Jag hade egentligen lust att gå på nåt helt nytt ställe idag, men jag kunde inte komma på nåt och det var ändå ganska länge sen jag var till Bergsjön. Alltid lika fint där, med härlig och varierad terräng! Men joggingskor var inte bästa skovalet idag, för det var rätt så blött i marken...


Härlig tur runt Bergsjön, Örnsköldsvik

På väg uppför berget

 Lite vanskligt att gå på blöta rötter och stenar med hala skor


Nästan framme vid sjön upptäckte jag gula nymålade pluppar på träden, som markerade en led som korsade den jag kom på. Jag blev väldigt nyfiken att följa den, men det var alldeles för blött med joggingskor, så det får bli nästa gång. Har kollat på kartan nu i efter hand och det verkar vara en rundslinga på ca 6 km, som går över både Bergsjöberget och Höglandsberget.


Nästa gång ska jag ta kängor och gå den gulmarkerade leden i Bergsjöterrängen


 Lugnt och stilla vid Bergsjön


 Liten paus i vindskyddet (som tyvärr sett sina bättre dagar...)

 Stigen runt sjön är ca 3 km om man startar från grusvägen norr om sjön

Enkel skogslunch :D


Köpte med mej en proteinpudding på affärn, då jag inte hunnit äta nån lunch. Riktigt, goda tycker jag! Inte så där söta och sliskiga.




Roade mej som synes med att ta bilder med självutlösaren. Inte helt lätt att hinna med alla gånger och så ska man försöka se naturlig ut och låssas som ingenting haha, men riktigt kul och bra träning :D




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3