"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

söndag 6 januari 2013

En mysig skidtur :)





Idag hade vi varmare temperatur och mer kläder på än igår, så det blev en varm(svettig) och skön åktur till Huggsjön. Blev glatt förvånad att William ville följa idag också och även om det ibland kan kännas enklare att fara själv, så känns det viktigt att barnen får följa med, precis som jag fick följa pappa när jag var liten. Egentligen är det ju inte något problem heller, men man får ju anpassa åkningen och det löste vi som igår att han fick ha Najo  som draghjälp och jag fick kämpa på bakom. Idag hade vi även med fika i ryggsäcken och jag kan konstatera att konditionen definitivt har varit bättre :))





Ganska så gott med marshmallows i chokladen


En glad skidkille


Pappa :)

På vägen tillbaka hade det hunnit bli mörkt och det var så mysigt att glida fram genom skogen, det är ett riktigt toppenföre nu. Vi träffade också på pappa som var i full färd med att hugga bort kvistar i spåret, det är han som sköter om att dra spåret och han gör ett sånt bra jobb :)


18 kommentarer:

  1. nice that your son came out with you today! :)

    SvaraRadera
  2. Koselig ut på tur! Spesielt i mørke, kalde vinternetter.

    SvaraRadera
  3. Härligt det ser ut att få vara ute i naturen med barnen. Och det är säkert självklart för era killar att följa med för dom har säkert varit med sen barnsben, med så duktiga föräldrar att hålla i gång i naturen.

    Härliga foton.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  4. Vilken fin vinter ni har där uppe! Jag hade precis bestämt mig för att testa skidor (min sambo åker skidor varje vinter, jag bara suckar av avund) när snön försvann. Jag hoppas att den kommer tillbaka så jag kan testa. Och varmchoklad med marshmallows är så gott! Mmm...

    Kram
    Anna

    SvaraRadera
  5. Så duktig du/ni är, ofta på utflykt och satsar på upplevelser i naturen - härligt!
    Kram /Bea

    SvaraRadera
  6. Lovely Suzanne! Your son is about the same age as my last one (he will be 12 next week). It's fun when they want to follow and take some fresh air!
    Love the first picture with the snow in the trees, really beautiful!
    Have a nice week!
    Louise

    SvaraRadera
  7. Fin dag ni haft tillsammans och fina bilder på er alla. Skidkillen verkar vara i sitt rätta element. Snyggt dukat har ni också.
    Ha en bra vecka.
    M

    SvaraRadera
  8. It looks like loads of snow fun and COLD too~ Happy week your way~

    SvaraRadera
  9. Så masse fin snø dere har!! =) lenge siden jeg gikk på ski nå.. tror faktisk jeg blogget om det, men det er noen år siden nå.. :))

    Hva er bedre enn å gå på ski i denne flotte herlige naturen du viser frem, og jeg sier ikke nei takk til den varme drikken! :))

    SvaraRadera
  10. Så mysig ni har det på era små äventyr.Så gott det ser ut med varm choklad.Du är verkligen en livsnjutare.Härligt.Imponerad av att ni fortfarande har snö.
    Kram på Dig.
    //Kicki

    SvaraRadera
  11. Oj,oj vilka härliga bilder..har scrollat neråt, underbart vackra foton på den fina fjällnaturen, här på västkusten är det barmark, hade gärna haft lite av er snö..det blir så mycket ljusare då!!Tack för titten! Susanne

    SvaraRadera
  12. Herligt! Savner sne her, bare vått og grått fremdeles!

    Godt å kunne se litt vinter på bloggen din da iallefall:)

    Ha en fin dag:))

    SvaraRadera
  13. Härliga bilder från en fin dag!
    / maria

    SvaraRadera
  14. Beautiful pictures Susanne, nice that your father was with us in the woods.
    Greetings Irma

    SvaraRadera
  15. A wonderful Winter landscape and beautiful hot chokolad. Great !

    SvaraRadera
  16. Så koselig det ser ut! Med far som rydder skog og kjører løyper, regner jeg med at du omtrent er oppvokst ute i naturen. Det er godt å ha en slik sunn barndom, og det er så koselig å se at du fører det videre til dine barn. Hehe, ja å henge bakpå en hund kan være greit. Jeg kan ikke det på vår lille dvergschnauzer, men den forrige hunden jeg hadde fikk sin trim ved at jeg hang bak i skisporet :-)

    SvaraRadera
  17. Susanne, redan så vackra bilder. Kan du fortfarande i mörkret? Du har månen lyste eller snön? Roligt är den färgglada porslin i den vita snön. Du upplever verkliga äventyr, skulle jag vara svartsjuk. Jag hoppas att allt kommer väl att översättas. Om inte, måste du skratta åt.

    Liebe Grüße,
    Waldameise (skog-myra)

    SvaraRadera
  18. Härliga bilder....
    Bara att njuta av det vintriga snart har ni barmark med.....
    Köpte ny studsare i fredags :-) Browning Exbolt. 30-06. Min andra studsare, komposit. Kanske inte snyggt då trä är charmigare men mer praktiskt.
    Har kvar min 6.5 ännu..

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3