"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

tisdag 15 januari 2019

Tältnatt i blåsväder och snöyra


Igår kväll härjade blåsten och snön yrde utanför fönstret och jag kunde bara inte motstå en utenatt. Så efter att ryggsäcken packats ihop lite raskt, så bar det iväg till skogs. Gubben skakade på huvudet och sa, som så mången gång förr;  du är ju inte klok du, ut och sova i det här vädret...

-Men han vet inte vad han går miste om :D



Det var inte det lättaste att få upp en brasa i blåsvädret, men med hjälp av lite granris som vindskydd så var elden till sist igång. Snön yrde, vinden ven och mysfaktorn var hög! :D


 Min plats i skogen



Värmer vatten till frukost, stoppar värmepåsar i sockarna och gonatt & gomorron




Vaknade vid tre och då blåste det fortfarande hårt, men det hade slutat snöa och himlen hade blivit alldeles stjärnklar. Så himla vackert!  <3

Jag brukar säja att maken får en stjärna när han låter mej åka ut (eller som så ofta gör nåt annat snällt) och att han måste komma ihåg att titta upp på himlen för där lyser det en ny för varje gång. Han har fått ihop en ganska så gedigen samling där uppe vid det här laget ;D


 Min tältplats på en myr

Frukost på säng

 Morgonspelande orrar

En fin morgon med ca 10 minus


2 kommentarer:

  1. Fantastiskt gjort av dig 🌨️

    SvaraRadera
  2. Tycker att du är så häftig som vill sova ute så där i busväder.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3