"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

måndag 15 oktober 2018

En testnatt i hängmattan


Har varit nyfiken på att testa att sova i en hängmatta/hammock ett längre tag nu, men har inte velat köpa nån utan att veta om jag överhuvudtaget gillar det, så inatt passade jag på att sova i vår gamla hängmatta i skogsdungen vid stugan  -och OM jag gillade det!

Att sova under bar himmel vet jag ju såklart sedan tidigare att det är det bästa som finns, men detta gav en ytterligare dimension. Så himla mysigt att ligga och gunga stillsamt i vinden och titta på den stjärnklara himlen rakt ovanför huvudet.


Ett utmärkt sätt att starta veckan på!

 Min sovplats för natten


Sova i hammock
 En väldigt nöjd utesovare!

Hade väldigt svårt att stänga ögonen, då stjärnorna tindrade ikapp på himlavalvet! Det är ju bara helt magiskt att sova ute under bar himmel och det spelar egentligen ingen roll om man sover nära hemmet (bara det är mörkt) eller långt borta i skogen. Det är en häftig upplevelse hursomhelst! :D



 Lyxar till det med en liten frukost på säng beställning

emaljmugg naturkompaniet
 Så där ja! Tack så mycket gubben <3

 Första- men absolut inte sista utenatten i en hängmatta/hammock



Sov så otroligt gott under natten! och nu ska det införskaffas en "riktig" hängmatta, eller hammock som tycks vara den rätta benämningen när man talar om mattor att sova i :D




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3